WEB analityka – po co to wszystko?

Kilka lat temu wszyscy webmasterzy podzielali zachwyt nad zwykłym raportowaniem trafień witryny (ang. HITS). Obecnie internet stał się miejscem gdzie dokonywane są poważne interesy i powstało zapotrzebowanie na nowe miary ukierunkowane na cele.

Google Analytics jest potężnym narzędziem analitycznym pozwalającym na pomiar i analizę ośmiu krytycznych (i wielu innych) miar witryny internetowej będącym kluczowymi wskaźnikami wydajności, są to:

1. Liczba odwiedzin
2. Liczba odwiedzających 
3. Ilość czasu spędzona na stronie
4. Ilość czasu spędzona na witrynie
5. Współczynnik odrzuceń
6. Współczynnik wyjść
7. Współczynnik konwersji
8. Współczynnik zaangażowania

Warunkiem prawidłowego pomiaru i interpretacji tych danych jest znajomość narzędzi, poprawna instalacja, konfiguracja i wdrożenie ich dla danego przedsiębiorstwa czy interesu.

Każda firma powinna stosować własną sprawdzoną kombinacje miar witryny internetowej.

Po co to wszystko?


Witryna internetowa ma pomagać w osiągnięciu trzech prostych wyników:

– zwiększenia przychodów
– ograniczenia kosztów
– zwiększenia satysfakcji czyli zarazem lojalności klienta

Print Friendly
Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks

Comments are closed.