SEO vs SEM

Klikalność w Reklamy kontra Zwykłe Wyniki na 1-stronie w Google.

Po podłączeniu narzędzi dla webmasterów do konta Adwords możemy wyświetlić sobie taki oto raport porównujący skuteczność SEO i SEM.

SEO vs SEM - Skuteczność Reklam Google Adwords vs Pozycjonowania

SEO vs SEM – Skuteczność Reklam Google Adwords vs Pozycjonowania

Objaśnienia do tabeli:

Wyświetlenia/Zapytania – ile razy dana fraza była szukana i link firmy został wyświetlony
Kliknięcia – ile razy link firmy został kliknięty
CTR lub Kliknięcia/Zapytania- stosunek kliknięć do wyświetleń, każdy chciałby aby to jego link był klikany najlepiej zawsze
Śr. Poz – pozycja na stronie Google. Wynik jest podawany z dokładnością po przecinku ponieważ pozycje się wahają i podawana jest średnia. Czyli poz 1,2 oznacza że reklama była np: 8x na 1-wszym miejscu i 2x na drugim.

W przedstawionym przypadku reklamy pojawiały się na pozycjach od 1-3 czyli nad wynikami wyszukiwania natomiast pozycje pozycjonowania organicznego wynosiły 4 lub 8 na stronie.
Przy drugiej frazie widać, że na 23 wyświetlenia link organiczny nie był kliknięty ani razu (4 poz) natomiast reklama była kliknięta 7 razy (poz 2,5).

Jak widać Reklamy są klikane chętniej ponieważ są … dużo lepiej widoczne.

Dlatego na wartościowe frazy warto uruchomić Kampanię Adwords pomimo obecności na pierwszej stronie.

Albo zgarniamy 40% wszystkich zapytań albo 5% – jest różnica?

Print Friendly
Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks

Comments are closed.