16 października 2019

Nowości w Google Ads – Lato 2019

Lista zmian w Google Ads



Lipiec 2019 – Dla nowych kont w tylko płatności automatyczne kartą .
W wakacje tego roku w Polsce dla nowych kont wyłączono opcję wyboru płatności ręcznych:
za pomocą przelewu i karty. Oznacza to, że zakładając nowe konto reklamowe należy podpiąć
do niego kartę płatniczą, z której system automatycznie będzie pobierał pieniądze wraz z wydatkami na reklamy.

1 sierpnia 2019 – Dopuszczenie zbliżonych odmian dla dopasowań do wyrażenia i modyfikowanych.
Oznacza to, że system teraz nie tylko wyświetla reklamy na frazy zawierające żądane słowa, ale również na frazy o podobnym znaczeniu. Może spowodować zwiększenie ruchu. Warto dokładniej sprawdzać raporty wyszukiwanych fraz, aby kontrolować „sztuczną inteligencję”

9 września 2019 – Zmiana ustawień raportów połączeń telefonicznych i numeru przekierowania Google globalnie dla Konta.
Nie będzie już możliwości wyłączenia tej funkcji w niektórych kampaniach czy grupach, a tylko dla całego konta.

30 września 2019 – Google rozpocznie usuwanie z Google Ads danych o średniej pozycji (!).
Jest to jedna z ważniejszych informacji z punktu widzenia klientów. Na której pozycji
wyświetlała się jego reklama. Pozycja 1,5 (półtora) oznaczała, że reklama wyświetliła się 50% na pozycji 1 i 50% na pozycji 2. Niestety Google usuwa tę informację i zamiast niej dostępne będą: Współczynniki wyświetleń u góry strony i na najwyższej pozycji na stronie, czyli jaki procent razy reklama wyświetliła się na górze strony dawniej na pozycjach 1-4 oraz ile razy wyświetliła się na najwyższej pozycji. I tak zamiast pozycji będziemy mieli procenty. Przykładowo pozycja 1,5 będzie odpowiadać współczynnikowi na najwyższej pozycji 50%. Najważniejszy dla klientów jest współczynnik na górze strony, który powinien być jak najwyższy np 95%. Konieczne jest też zaktualizowanie raportów, skryptów, filtrów i powiadomień w panelach kont.

1 października 2019 – Google wycofa opcję przyspieszonego wyświetlania reklam.
Kampanie z przyspieszonym wyświetlaniem reklam zostaną przestawione na standardowe wyświetlanie.

Google tłumaczy to lepszym wykorzystaniem budżetu, ale to co można było wybrać manualnie teraz będzie niedostępne. Funkcja przydatna w kampaniach brandowych i na ścisłe fazy, takich gdzie liczy się niemal 100% wyświetleń reklam na zapytania. Wyświetlanie standardowe serwuje równomiernie reklamy w ciągu dnia ale może nie pokazywać ich za każdym razem.

Podziel się na:
  • Facebook
  • Twitter
  • Google Bookmarks